Hey! Faced such a problem, created an interior model in Blender and exported it to obj format, opened it in zmodeler and applied the material from the interior of the truck. The problem is that my model is different from the model of the truck, but the material used is the same. I spent a lot of time on solving the problem, but I did not succeed. The essence of the problem is clear on the screenshots. How to fix it? I tried to create a model in 3ds max and open it in zmodeler but the problem remained the same
https://ibb.co/mthS8X9
https://ibb.co/wKfMCsX
https://ibb.co/NmrDY11
Ну и если можно на русском , то материал должен выглядеть как на сидения и нижнем спальнике.Применчю этот материал на мой созданный интерьер , а он получается светлее чем сидения , очень сильно отсвечивает , как это пофиксить?
the model is very bright. strongly reflects
Moderator: Oleg
Re: the model is very bright. strongly reflects
Surface\Paint\Color.
из .obj пришла геометрия с белым цветом (255) в вершинках, а в игре цвет вершинок варьируется от 225 и вниз. самое простое, задать вершинкам цвет типа (200,200,200) - это самое быстрое решение. если сложнее и дольше, то вот тут:
https://www.youtube.com/watch?v=T5Q7428h9AY
из .obj пришла геометрия с белым цветом (255) в вершинках, а в игре цвет вершинок варьируется от 225 и вниз. самое простое, задать вершинкам цвет типа (200,200,200) - это самое быстрое решение. если сложнее и дольше, то вот тут:
https://www.youtube.com/watch?v=T5Q7428h9AY
Re: the model is very bright. strongly reflects
Спасибо большое, именно так я и сделал. Помогло