GTA4 WFT Export discussion

GTA San Andreas and GTA Vice City discussion.

Moderator: Oleg

User avatar
Oleg
Site Admin
Posts: 14662
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am
Contact:

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Oleg »

перетосавать детали в иерархии по-разному и каждый раз экспортировать. на каждом экспорте фильтр по-разному укладывает данные в файл, надо лишь словить момент когда уложенные данные устроят игру и она не будет кидать RC20. также важно убедиться что новая деталь использует правильные материалы - накинуть на неё уже используемые ранее материалы, просто чтоб исключить версию проблемых матов для начала.
GongoBongo

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by GongoBongo »

Oleg wrote:перетосавать детали в иерархии по-разному и каждый раз экспортировать. на каждом экспорте фильтр по-разному укладывает данные в файл, надо лишь словить момент когда уложенные данные устроят игру и она не будет кидать RC20. также важно убедиться что новая деталь использует правильные материалы - накинуть на неё уже используемые ранее материалы, просто чтоб исключить версию проблемых матов для начала.
2 часа пробую не выходит, материаы стандартные использую, в иерархии все по переставлял может есть другой способ? и вот ещё когда удаляю это деталь все переставляю всё равно ошибка
User avatar
Oleg
Site Admin
Posts: 14662
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am
Contact:

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Oleg »

а "нормальный" экспорт ты сам делал? или это чей-то файл, а ты просто добавляешь свою деталь и как результат - ошибка? версия программы/фильтра должна быть самой последней.
GongoBongo

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by GongoBongo »

нет это мой конверт модель с са. В игре так всё норм но как только меняю какой небудь кол или добавляю спойлер всё сразу ошибка. фильтр последний. не могу понять почему так вроди всё правильно сделано
GongoBongo

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by GongoBongo »

так что нет решения?
User avatar
Oleg
Site Admin
Posts: 14662
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am
Contact:

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Oleg »

по большому счёту однозначного действенного совета нет. природа самого явления RC20 толком не ясна - на одном экспорте всё пучком, на дургом - ошибка, хотя принципиально ничего не отличается.
User avatar
Chasez
Beginner
Posts: 259
Joined: Thu Jun 18, 2009 12:34 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Chasez »

didn't you say once that wft filter is not ''completely'' finished because in the original wft there's some empty bits that might be for bonnet something (don't remember exactly what). Maybe it is for camera angle? are you going to look into this?
User avatar
Oleg
Site Admin
Posts: 14662
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am
Contact:

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Oleg »

I don't think this kind of task could ever be finished. You know, I don't have any drafts or materials or reference source code, so any work related to wft is a sort of "I guess this is something like that". There are lots of stuff, that has no meaning to me and barely known to have any affection to the game (of cause it's a meaningful data). In most of cases I use to fill such an unknown data with either the most commonly used values across all other files, or find some relation to other data to narrow the boundaries of values range. if some unknown value appears to be from 0.5 to 0.7 of object's length, I would write 0.6 of object's length on export and pray it to work fine in game. :)
Guest

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Guest »

Hey guys.
I recently converted a vehicle from GTA SA to GTA IV, but when I export it to WFT has size 11MB, in game, spawn car he accuses Fatal Error RC20. But I saw perfect cars available for download with varying sizes of 9,10,11 and up to 12MB. Anyone who can help me solve this problem. Thank you.
Eddu13
Posts: 1
Joined: Fri Jan 17, 2014 2:56 pm

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Eddu13 »

Guest wrote:Hey guys.
I recently converted a vehicle from GTA SA to GTA IV, but when I export it to WFT has size 11MB, in game, spawn car he accuses Fatal Error RC20. But I saw perfect cars available for download with varying sizes of 9,10,11 and up to 12MB. Anyone who can help me solve this problem. Thank you.

Hey, this post is my.
User avatar
Oleg
Site Admin
Posts: 14662
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am
Contact:

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Oleg »

The source of RC20 problem is not known, it somehow relates to layout of data inside wft files. Some exports are handled OK by the game, other exports game considers as corrupt with RC20 error reported. The larger the file, the more chance to get RC20, but this is not solely a problem of the file size, the cause is somewhere inside. :(
AE.
Posts: 3
Joined: Sat Jun 07, 2014 4:46 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by AE. »

Привет Олег! подскажи как правильно добавить/отрендерить тени на модели (для GTA 4)? давно заметил что во всех играх используется затемнение, но оно не сохроняется в формате обж (если использовать риппер) в сети по этому вопросу я никакой инфы не нашел, видел что то подобное но там про GTA SA. Вообщем разбирался методом тыка, и не уверен что делаю правильно. Вообщем делаю так, создаю 4 источника света directional в окне тоp(цвет источника света важен? я использую серый) ставлю углы в окнах lift и front, перехожу в режим вершин и крашу в окне тоp, и после прелита всегда вылетает сообщение Object "bodyshell_L0" sheaduled for prelit, but it contains normals. что оно означает? вот скрин. Заранее спасибо.
Image
User avatar
Oleg
Site Admin
Posts: 14662
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am
Contact:

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Oleg »

Prelit используется для моделей зданий и ландшафта. на них вместо нормалей для освещения уже в вершинки закладывается освещенность вершинок. когда в программе делаешь prelit, появляется предупреждение, что у модели есть нормали. это лишь информативное предупреждение, что нормали всё равно будут использоваться при отображении модели. не помню, влияет ли это на экспорт, возможно никак не влияет. на сам prelit наличие нормалей на модели никак не влияет.
Guest

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Guest »

Oleg wrote:Prelit используется для моделей зданий и ландшафта. на них вместо нормалей для освещения уже в вершинки закладывается освещенность вершинок. когда в программе делаешь prelit, появляется предупреждение, что у модели есть нормали. это лишь информативное предупреждение, что нормали всё равно будут использоваться при отображении модели. не помню, влияет ли это на экспорт, возможно никак не влияет. на сам prelit наличие нормалей на модели никак не влияет.
Ок, спасибо буду знать.
ghost128

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by ghost128 »

hey guys, I might found a solution for preventing rc20 error (at least it worked for me pretty nice)

let's say you had put your .wft file on desktop and you want to update your model with a new object... so just delete your old .wft file at the desktop and export the updated car with it's common name.. doing it this way zmodeler does not have to overwrite the old .wft file and rc20 doesn't show up again... just give it a try and let me know if it also works for you guys as well

cheers
ghost128
User avatar
Oleg
Site Admin
Posts: 14662
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am
Contact:

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Oleg »

exporting .wft file from ZModeler always causes new file to be created from scratch. It does not make any difference if you overwrite existing file or create new file in an empty folder, the generated .wft file will be exactly the same in both cases.
Grakan
Posts: 1
Joined: Sun May 03, 2020 9:10 pm

Re: GTA4 WFT Export discussion

Post by Grakan »

Do anyone knows, where can I download GTA 4 all models?
There is good GTA 4 download https://pobierajgry.pl/gry/gta-4-download/
Turkish20
Posts: 66
Joined: Thu Feb 25, 2016 4:59 pm

Re:

Post by Turkish20 »

smokey8808 wrote: Sun Dec 20, 2009 10:26 am
Lt.Caine wrote:That would be greatly appreciated since this is an error that's been reoccurring throughout many of the models I edit, and it's come to the point where I've had to scrap most since this bug makes them unplayable, as the slightest stray bullet will crash the game -- not very practical for police cars :(
guys this is strange. now i got the same problem.

workin on this car mod everything is fine but as i was testing damage, shot windows, game crashed right away with a fatal error.

crazy thing is on previous car mods it worked like a charm. window meshes are mapped to gta iv standard material "vehglass". L1's are there too.
they appear fine in the game unless i fire a bullet on them the game crashes with a fatal error.

[COL] meshes have been properly edited too .. actually i did exactly the same just like on every other of my mods.

wtf is this caused by ? i have no idea how im supposed to fix that right now ... please help oleg !

btw: using registered latest zmodeler version, meshes are from nfs shift ... textures/material are standards from an ingame car.
I have this same problem. Can anybody help????
Post Reply